+48 888 635 440 biuro@borderlime.pl

Social Media to miejsce, w którym spotkać można nie tylko znajomych z pracy czy ze studiów, ale również marki. Jak jednak wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować trwałą więź z internautą? Niezbędna jest kreatywność i… strategia!

Wiele firm, zwłaszcza tych mniejszych, uważa, że prowadzenie firmowego profilu to nic trudnego. W końcu wystarczy raz na jakiś czas wrzucić jakieś zdjęcie, dodać krótki opis i gotowe! Sukces gwarantowany! Oprzytomnienie przychodzi z czasem, kiedy to okazuje się, że impulsywne działanie bez planu, przynosi więcej szkód, niż korzyści. Aby osiągnąć sukces na „fejsie” ważna jest znajomość specyfiki tego medium, niebanalna idea kreatywna i pomysł na markę w ujęciu długoterminowym. O tym właśnie należy pamiętać – komunikacja w social mediach to nie sprint. To maraton.

Po pierwsze – IDEA

Żyjemy w czasach, w których niemal każda marka ma swój facebookowy fanpage. Ale dziś nie wystarczy być. Trzeba się jeszcze wyróżnić! Według statystyk mamy około 3 sekund, żeby zainteresować internautę naszym komunikatem. Właśnie dlatego musi być on na tyle ciekawy, żeby osoba przeglądająca weszła z nami w interakcję – zostawiła „lajka”, skomentowała post, czy go udostępniła. Dzięki kreatywności można w ciekawy sposób przedstawić z pozoru nudne informacje. Przykładem marki, która doskonale wie, jak to robić, jest Lidl. Niemiecki supermarket nawet o promocji na suszarki do włosów, potrafi opowiedzieć w ciekawy i angażujący sposób.

Po drugie – STRATEGIA

Mamy już kreatywny pomysł na naszą markę w social mediach. Co dalej? Musimy sobie zadać pytanie, co chcemy osiągnąć. I nie, zarabianie nie jest poprawną odpowiedzią (a przynajmniej niejedyną). Dobrze dobrana strategia pomaga osiągnąć więcej niż jeden cel, a tym może być:

  • budowanie wizerunku marki,
  • zwiększanie sprzedaży,
  • generowanie ruchu na stronie WWW,
  • budowanie wokół marki zaangażowanej społeczności.

Wiedząc, co chcemy osiągnąć, prościej jest stworzyć plan, który pozwoli zrealizować nasz cel. Ten powinien być konkretny i mierzalny, żeby wiedzieć, kiedy należy wprowadzić jakieś zmiany.

Po trzecie – REGULARNOŚĆ

Nawet najlepsza strategia i idea kreatywna na nic się jednak zdadzą, bez regularności. To właśnie systematyczny kontakt z naszymi fanami pozwala budować więź i wizerunek, a także osiągać ustalone zamierzenia. Pewną przyjętą normą jest udostępnianie nowych treści 2-3 razy w  tygodniu, choć zdarzają się marki, które robią to zdecydowanie częściej. W kontekście regularności jeszcze bardziej widać, jak ważna jest idea kreatywna. Przygotowywanie takiej ilości postów, używanych do komunikacji w długim czasie, wymaga chłonnego pomysłu, który sprawi, że wciąż będziemy mieli o czym pisać. Przykład? Ponownie Lidl. Pomysł z grami słownymi na grafikach wciąż się sprawdza i jest świeży, choć ma już kilka lat.

Źródło: http://advertisingisexciting.com/lidl-i-jego-zabawa-slowem-na-facebooku/

Potrzebujesz pomocy z prowadzeniem profilu marki w social mediach? Zapraszamy do współpracy i darmowych konsultacji: biuro@borderlime.pl